lauantai 4. tammikuuta 2014

New York part 2

Joulupäivän aamu oli hyytävän kylmä. Asteet näyttivät -7, mutta tuulen ansiosta se tuntui -15. Kävimme urheina kuitenkin Battery Parkissa, joka on ihan Manhattanin eteläkärjessä, katsomassa Vapaudenpatsasta, Wall Streetiä, Wall streetin härkää, New Yorkin pörssiä sekä uutta WTC tornia. WTC torni oli niin hyvin vartioitu joulun alla että jokainen katu sen ympärillä oli suljettu ja paikalla oli kymmenittäin poliiseja. Tämän jälkeen menimme Sohon kautta Madison Square Gardeniin ja pian alkavaan korismatsiin.

Jenkeissä juhlitaan joulua joulupäivänä eli 25.12. ja olin hankkinut miehelle liput Knicksin peliin joululahjaksi. En oikein tiennyt mitä siltä odottaa, sillä tähän mennessä olen katsellut vain jääkiekkoa ja jalkapalloa usemman kerran livenä. Ottelu oli kuitenkin mahtava! Saimme tosi hyvät paikat ja tahti oli nopeatempoista ja väliajatkin olivat täynnä tunnelman kohotusta. Vähän erilaista kuin Suomessa jäähallilla erätauon alkaessa kun kaikki rynnivät juomaan ne oluensa nopeasti muovituopista. Lisäksi kaikenlainen huutelu ja solvaus oli kiellettyä, mikä oli todella hyvä, sillä katsomossa oli joulun aikaan paljon lapsia.

Pelistä oli pakko ostaa mukaan vaahtomuovisormi!

Illalla vaihteeksi syömään! Pelissä nautitut hodarit eivät kestäneet koko päivän tarpeeseen ja kävelimme East Villagessa sijaitsevaan italialaiseen ravintolaan nimeltään Via Della Pace, jossa tunnelma oli kuin aidossa italialaisessa!

Torstaina eli Boxing Dayna päätimme katsastaa 5th avenuen kaupat heti aamusta ja lähdimmekin liikkeelle niin ajoissa ettei osa kaupoista ollut vielä auennut. Täytyy sanoa että alennusmyynnit olivat ihan toista luokkaa kuin mihin on täällä tottunut. Alunperin 150 dollarin maksaneen mekon sai 30 dollarilla... Tämä koski koko kauppaa. Onneksi lähdimme reissuun melkein tyhjillä matkalaukuilla.

Ennen illan Motown-musikaalia, joka kertoo siis Motown levy-yhtiön historiasta musiikin keinoin. Kävimme syömässä japanilaisessa ravintola Natsumissa. Alkuruuat oli mahtavia, mutta pääruokien sushi oli perus hyvää.

kuva

Perjantai olikin viimeinen kokonainen päivämme ja käytimme sen vieraillen MOMAssa ja  kävellen ympäriinsä Midtownia. MOMAsta ostimme pari taulua, (ei siis niitä alkuperäisiä!) sekä muuta pientä kivaa kotiin.

Monet

Tämä kuva otettu kun oli vielä lämmin.

Lauantaina taksi tuli hakemaan meitä jo yhden aikaan, mutta kerkesimme silti käydä kuuluisilla Shake Shack burgeilla sekä New Yorkin päärautatieasemalla, joka on tullut tutuksi monen tv-sarjan kautta.

Kaiken kaikkiaan reissu oli ihana ja seuraavan kerran menemme jenkkeihin sitten häämatkallamme! Joulun aika ei ehkä ole se ihanteellisin aika, sillä ihmisiä on todella paljon ja käveleminen kaduilla on ajoittain hankalaa. Liikkumiseen saakin varata aina ekstraa ja hoppu meinasi yllättää pari kertaa. Paljon jäi kertomatta, mutta tässä kuitenkin jo jotain.

1. Suuret tykkäykset Shake Shackille :D

2. Shake Shackistä en ole kuullutkaan ja mulla on menny ihan ohi et mihin päin Jenkkejä meette häämatkalle?

Voi näitä kuvia, ne on ehkä vielä parempia kuin ekassa postauksessa. Mä en kestä!

1. Ajetaan road 66 lännestä itään häämatkalla, eli matka päättyy New Yorkiin :)