perjantai 3. tammikuuta 2014

New York part 1

Uusi vuosi alkoi ihanasti koko huushollin sairastumisella lentokoneflunssaan, tai näin ainakin me sitä kutsumme. Onneksi molemmilla on lomaa ja saimme nauttia olostamme neljän seinän sisällä leffoja katsellen. Kissammekin  oli hyvin tyytyväinen että sai molemmat makuupatjansa kotiin ja vuorotteli sylien välillä ahkeraan tahtiin.

Nyt kuitenkin katsausta joulun reissuun kahdessa osassa, sillä kuvia on paljon! Näiden jälkeen on tarkoitus laittaa arvonta käyntiin sillä neljännen VS käynnin jälkeen onnisti ja löysin teille ihanan palkinnon!

Saavuimme New Yorkiin lauantaina ja reilun puolentoista tunnin taksimatkamme, JFK:n kentältä, jälkeen pääsimme hotelliimme Hilton Garden Inniin, joka sijaitsee Times Squarella. Kello alkoi lähentelemään siinä vaiheessa jo ilta seitsemää. Illallisen ja parin viinilasillisen jälkeen olinkin täysin valmis nukkumaan.

Sunnuntaina lämpötila näytti aamusta +17 astetta ja päivään mennessä se oli noussut +20 asteeseen. The Viewn pyörivän brunssin jälkeen päätimme käyttää tämän lämpimän ilman hyväksi ja vierailla Empire State Buildingissa. Jonoa ei ollut ennen kolme yhtään ja pääsimme suht nopeasti ylimpään kerrokseen. Emme kavunneet ihan ylös asti, vaan jäimme "vain" 86. kerrokseen, jossa on ulkoilma-tasanne, tämä siksi että ylemmän kerroksen lasin läpi ei voi oikein napsia kuvia.

Maanantaina lähdimme kaatosateen saattelemana Woodbury Common Outletiin, joka sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Manhattanilta. Kiitos sateen, outletissa ei ollut juurikaan ihmisiä ja saimme tehtyä ostoksemme rauhassa. Outlet on kylä, eikä ostoskeskus kuten voisi luulla. Jokainen kauppa on erikseen ja tuotteet ovat siististi esillä ja koot näkyvillä. Tämän paikan totesin jo viime kerrallani käymisen arvoiseksi, eikä se pettänyt nytkään. Ainoa ikävä puoli oli että johtuen joulun liikenteestä, matkamme takaisin kesti 3,5 tuntia! Noh, tämän unohti kun kävimme illallistamassa La Pulperiassa ja maisteli samalla heidän erikoisdrinkkejään...

Jouluaattona kävimme kirkastuneen ja pakastuneen (-4) sään kunniaksi kiertelemässä kaupungilla. Satuimme Public Libraryn eteen kesken hääkuvausten (sama paikka missä Sinkkuelämään Carrien ja Bigin piti alunperin mennä naimisiin!) ja pakkohan tästä oli ottaa kuva.

Jouluaaton kunniaksi menimme ravintola Spice Marketiin, joka sijaitsee Meatpacking Districtilla. Ravintola kuvailee itseään aasialaisesta katukeittiöstä inspiraationsa saaneena fuusiokeittiönä, jolla on ranskalainen pääkokki. Oli miten oli, ruoka oli todella hyvää. Otimme maistelumenun viineineen ja täytyisi aina muistaa että ne maisteluannokset jenkeissä ei välttämättä ole maisteluannoksen kokoisia...

liikaa ruokaa...

Illan päätteeksi menimme ihastelemaan Rockefellerin joulukuusta yövalaistuksessa. Täytyy sanoa että luulin että se olisi ollut vähän isompi. Kaunis se kuitenkin oli!

Ethän käytä kuvia ominasi, kaikki hienot kuvat ovat mieheni ottamia ja nämä pari viimeistä räpellystä minun kännykästäni.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

1. Moikka, löysin blogisi vasta nyt ja jäin seurailemaan, koska ihastuin inspiroiviin juttuihisi :) Ja vautsi, ihanalle näyttää teidän reissunnekin.. New York on aikas korkealla omien matkahaaveiden listalla.

1. Moi! Voi kiitos kommentistasi! New York on ehdottomasti kokemisen arvoinen.